POVIJEST

Stanovnici otoka Murtera su od početaka formiranja naselja (13. i 14. stoljeće) bili težaci, zemljoradnici i stočari. Betina je utemeljena na posjedima Ilije Linjičića u Betinšćicama i Trstenicama šezdesetih godina 15. stoljeća. Ime je, po svoj prilici, naselje dobilo po brežuljku pod čijom se prisojnom stranom smjestilo. Prvi se put Betina spominje u ispravama 1478….

MUZEJ

Djelovanje Muzeja betinske drvene brodogradnje usmjereno je ka očuvanju i promoviranju tradicijske drvene brodogradnje. Aktivnosti Muzeja obuhvaćaju prikupljanje, prikladnu obradu, pohranu i izlaganje predmeta materijalne kulturne baštine koji svjedoče brodogradnji i svakodnevnim aktivnostima kojih je drveni brod neizostavan dio. Muzej je osnovan s ciljem da bude prezentacijska ustanova koja potiče lokalno stanovništvo da razvija svijest...

VESLANJE

U razdoblju prije ugradnje brodskih motora u gajete i leute udaljenost između dvije točke računala se u vremenu potrebnom da se brodom na četiri vesla prevali put. Prosječna brzina u gajeti na četiri vesla je 3 milje na sat. Počinke od 15 minuta veslači su uzimali u prosjeku svaka dva sata. Udaljenost od Betine do Zadra…

Vanka škvare, ciko mandroča

Dokumentarni film “Vanka škvare, ciko mandroča”, snimljen 2014, godine za potrebe stalnog postava Muzeja betinske drvene brodogradnje, priča povijest betinske drvene brodogradnje. Brodograditelji u ulozi pripovjedača vode nas putevima potrage za drvom, upoznaju s brodograditeljskim obiteljima Filipi i Uroda, opisuju posebnosti betinske gajete, razliku gajete i leuta, daju svoje viđenje drvene brodogradnje danas i kazuju brojne druge priče.

SVJEDOČANSTVA

“Jedan put smo radili gajetu od 17 nog za jednoga Jezeranina. Potpisali smo ugovor. Radili smo ujac, brat i ja. Prvu sedmicu smo radili rebra i kobilicu, drugu palubu i škafe za sohe, treću sedmicu smo ga pošili izvanka. Onda se brod maza paklon, smolom. Unutra katranom. Premazivanje je trajalo dva dana. Brod je bija…

BETINSKO BRODOGRADILIŠTE

U Betini je 1926. godine djelovalo jedno veliko brodogradilište i devet manjih. Zapisano je da je na tim  brodogradilištima od 31.  listopada 1926. do 31. listopada 1927. izgrađeno sedam jedrenjaka i pet čamaca, a da je popravljeno 60  jedrenjaka i 12 čamaca. Betinska  brodogradilišta su tada imala ukupnu površinu 11.200 m2, a svi ostali škverovi…

1 17 18 19 20

Ova stranica koristi cookies (kolačiće) za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Daljnjim korištenjem stranice suglasni ste s korištenjem kolačića Više detalja

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close